Puisi "Aku Berhenti"

17.59



Aku Berhenti

Letih mencari..
Lelah menanti..
Lumpuh di sini..

                Berawal dari mimpi..
Kulihat kau berdiri
Berjalan menghampiri
Bertahta di hati..

                Berharap hati ini..
Dapat merengkuh kau,
‘sang penjajah hati’..
Tapi kau berlari!
Pergi!!

                Aku mengejar, berlari!
                Jatuh dan tertatih!!
                Berteriak memanggil nama
 ‘yang terkasih’!
                Tak jua ia bersemi..

Aku terus mencari..
Jalan panjang kutapaki..
Tapi, tak lagi kudapati..

Fatamorgana!

Aku berhenti!
Aku lelah mencari!!
Aku lelah menanti!!
Aku lumpuh di sini..

By : P. Sandra D.
02-04-2013

Terinspirasi dari, dan dihadiahkan kepada: Manasye Indra Kusuma.

You Might Also Like

0 komentar

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images