Penantian

07.34



Pada siapa akan kusandarkan kepala ini...
Pada siapa akan kurangkulkan tangan ini...
Pada siapa akan kucurahkan cinta ini...
Pada siapa akan kuakhiri penantian ini...

Aku menemukan cinta...
Aku menanti cinta...
   tapi tak kunjung mendapat jawab... Kulepaskan!
Aku mendapat cinta...
   tapi tak memberikan cinta yang sepadan... Kulepaskan!
Aku mendapat cinta...
   tapi ia pergi dengan cinta yang lain... Kulepaskan!

Silih berganti cinta menghampiriku...
   Satu persatu pula ia pergi dari relung hatiku...
Aku terbelenggu dalam jeruji dingin penantian...

Sampai kapan aku akan menanti?...
Menanti... pada siapa akan kusandarkan kepala ini...
Menanti... pada siapa akan kurangkulkan tangan ini...
Menanti... pada siapa akan kucurahkan cinta ini...
Menanti... pada siapa akan kuakhiri penantian ini...

Akankah cinta sejati akan menghampiriku...
Adakah cinta sejati yang akan mengakhiri..
Penantian ini?...

-Puspita Sandra Dewi-


You Might Also Like

0 komentar

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images